sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

18 December

Publicerad 2012-12-18 20:44:36 i Allmänt dravel,

Ikväll blev det bara en snabb sväng hem från jobbet för att byta om och sedan dit igen för en liten julmiddag. :) Jultallrik från Berggården blev det, full med sill och leverpastej och annat sånt där typiskt som jag inte lärt mig äta. Men jag var som tur var inte ensam om att inte gilla precis allt. ;)
 
Efter maten blev det julklappslek och det var verkligen nåt nytt för mig och hur kul som helst! Vi hade alla köpt julklapp för 50 kr, inget konstigt med det. Men istället för att sådär tråkigt och vanligt, stoppa ner handen i en säck och bara ta så blev det ett spel av det! Vi satt i mindre grupper och slog tärning. När någon fick en sexa fick denne ta en klapp från högen också gick man varvet runt tills högen var slut. Sen ställer någon en klocka(i vårt fall chefen) på okänd tid och man får under den tiden fortsätta slå tärningen och nu börja knycka en klapp av andra när man får en sexa! Man håller på fram tills att klockan ringer så det kan sluta hur som helst. Jag hade i alla fall turen att avsluta med en(pendlade mellan noll och fyra) liten julklapp som jag slogs hårt om under hela spelet, och den visade sig innehålla en supersöt liten tomte. :) Ett spel att rekommendera både bland vänner och familj. Risk för hög ljudvolym och hög puls bara! ;)
 
Nu tror jag att jag ska dona på lite i garderoben eller med något annat. Man slipper i alla fall vara görolös här. Njut av tisdagskvällen!
 
/Sara ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela