sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

19 December

Publicerad 2012-12-19 20:36:52 i Allmänt dravel,

 
Idag är jag äckligt hostig och ganska snorig. Så det blev att härda dagen ut och nu är man julledig. :) Tänker faktiskt vara hemma torsdag och fredag nu så jag piggnar på mig till julafton. Inte så kul om man är görsjuk då och blir hemma i ett tomt hus..

Efter lite tjatande hoppas jag på att granen kommer upp ikväll eller åtminstone imorgon. Hoppas jag orkar klä den... Man vill ju få upp den lite innan jul så vi hinner njuta av den för sen är vi inte hemma under hela julhelgen skulle jag tro. I år köpte vi faktiskt gran utanför Ikea. Vi kände oss lite lata för att bege oss ut i skogen och pulsa genom snön.. ;) Men jag tror den vi hittade blir rätt fin. Den ska få sin plats i hörnet bredvid teven, alldeles intill altandörren. Då syns den mysigt utifrån och blir lätt att släpa ut. Helt ärligt så kunde vi inte heller komma på en enda annan rimlig plats för den!
Hur klär ni era granar? Här kör vi på traditionellt rött och guld med en del halmfigurer. När det gäller julen håller jag rätt hårt i mina traditioner, det skapar trygghet och värme. ♥
Nu väntar jag bara på att den där riktiga julstämningen ska infinna sig. Det är nog flytten som stört mig i år, jag som annars är expert på att julmysa och njuta flera veckor innan.
 
Julstöka på i egen takt, kom ihåg att allt inte behöver vara perfekt! 
Det är det då verkligen inte här i alla fall. ;) 
 
/Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela