sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

21 December

Publicerad 2012-12-21 13:56:07 i Allmänt dravel,

Årets adventssljusstake. Den hederliga gamla metallstaken har fått maka på sig och låta en ny liten fining göra hedersjobbet. Även om det tar emot en aning för mig.
 

Tänk att det har blivit fredag och helgen är det enda som står emellan oss och julaftonen!
Det blir en något hektisk helg. Så snart Patrik kommer hem nu ska vi åka in till stan för att handla julmat och de sista sakerna på checklistan inför jul. Sedan åker vi till svärmor och äter tacos innan vi startar första julbaket(och kanske sista? På tok för sent..). Jag har hittat nya recept på pepparkaksgodis och saffranskola med kokos som jag funderar på att prova. Kvällen kommer hur som helst bli tokmysig. ♥
 
Imorgon vet jag inte hur jag ska lägga upp dagen, om jag först ska hinna till mamma och se om hon behöver hjälp, slå in julklappar, klä våran gran(som kanske byts ut idag eftersom den var så ful) och sedan sist men inte minst åka in till stan för glöggmys med mina underbara tjejer. Den dagen blir nog också rätt magisk.
 
Söndagen börjar med julfrukost hos P's mormor och sedan blir det nog till att laga julmat och fixa med det allra sista. Vi kan nog få tiden att gå om man säger så. ;)
 
Självaste dopparedagen kommer att spenderas 50/50 hos vardera mammorna med start kl 9 hos svärmor och nån gång efter kl 14 fortsätter färden hem till min kära lilla mamma. Kvällen får lov att avslutas i rimlig tid för på juldagen ringer kockan kring 5 då vi ska fara till farmor på julotta. Tradition. :)
 
Jag tror att jag ska hinna med något sista inlägg under helgen men om jag nu inte gör det så vill jag önska alla fina människor en fantastiskt fin julhelg! Tänk på att det viktigaste inte är hur många heminlagda sillvarianter som finns på julbordet eller hur blänkande rena golven är. När allt kommer omkring är det som verkligen betyder något att du är omgiven av de du håller kär och att du kan må bra och njuta av den mysigaste tiden på året. ♥
 
Julkramar
/Sara ♥

Kommentarer

Postat av: Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11,

Publicerad 2012-12-21 20:12:07

Ååå, Sara, jag tycker det är så roligt att du startat ny blogg! Ny start liksom, med mysigt vardagsprat <3 Det gillas! :) Blir liksom något för alla om man säger så...

KRAM <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela