sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Och där gick luften ur mig

Publicerad 2013-04-25 15:56:52 i Skola & jobb,

Under eftermiddagen har jag och en klasskompis tampats med den här kursens troligtvis värsta uppgift; Vetenskapsteori. Den var så enormt tråkig och svår och obegriplig så jag trodde aldrig att vi skulle få till det. Men nånting litet blev det till slut och jag tror nog att vi kommer bli tvungna att komplettera (gissar att kraven är högre då det bara finns icke godkänd eller godkänd och inga poäng att tjäna) men det orkar jag faktiskt inte tänka på nu. Jag vill bara slippa den där urkiga uppgiften ett tag nu så jag kan lägga energin på viktigare uppgifter(dvs de där det finns extrapoäng att hämta)!
 
Så nu är jag lättad. Jag skulle kunna bekymra mig över bedömningen men nej, just nu tänker jag bara vara lättad, kanske ta rast tills efter middagen och sedan ge allt jag har på nästa uppgift! :)
 
En annan tyngd på mina axlar är att det inte ser ljust ut med jobb inför sommaren. :( Trodde att jag var garanterad ett vik men nedskärningar gör att det just nu ser väldigt osäkert och mörkt ut. Inte kul alls. :( Jag kommer vara ledig mellan 6 Juni och nånstans i början på September så lite arbete skulle inte skada för plonkan. Eller det är rättare sagt ganska nödvändigt om jag vill äta annat än nudlar och sitta hemma under ett parasoll hela sommaren. (Åh nej, vi har inte ens ett parasoll så jag får väl sitta och bränna mig i solen då, eftersom jag inte kommer ha råd med solskyddsfaktor...)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela