sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Timmarna är för korta

Publicerad 2013-04-05 12:31:31 i Huset, inredning & renovering,

Under den här påsklovsveckan som jag suttit hemma och läst och läst och åter läst har jag hunnit umgås väldigt mycket med vårt hus och hunnit tänka på allt jag(vi) vill göra med det. Kan ni förstå att det fortfarande finns mängder av lådor som dräller i de rum och ytor som inte används? Jag skulle vilja bli kvitt de här lådorna, som förmodligen bara innehåller en massa skrot, och få ordning så vi kan utnyttja de här ytorna. Vi använder ju bara halva huset!
Jag skulle vilja göra mysigt uppe i hallen där det är så fint ljusinsläpp.
Göra i ordning gästrummet som just nu står tomt och kallt, så vi kan ha nattgäster.
Och göra någorlunda fint i det stora pastellgröna rummet på nedervåningen som vi endast använder nåt hörn av för dator och torkställning.
Dessutom håller vi just nu på att renovera trappen, något som går alldeles för sakta, och på tur efter det står tapetsering av hallen.
 
Men timmarna räcker ju inte riktigt till numera... Det är stressande att känna att varje timme jag spenderar hemma borde nyttjas till studier och att samtidigt känna att varje ledig stund borde utnyttjas till att fara runt och göra annat. Då blir det ingen tid över till att göra det där andra på hemmaplan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela