sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Varför sprutar du eld, Isabella?

Publicerad 2013-04-26 15:12:00 i Allvarligt talat,

En sista grej innan vi gör helg.
 
Det har under veckan varit stor uppståndelse över ett uttalande som Isabella Löwngrip gjort om nyheten att exempelvis transsexuella ska få möjlighet till ett könsneutralt omklädningrum. Löwengrip menar att det inte ens finns ett behov av något sådant och anser att det hela har gått för långt nu, att det är löjligt.(Leta gärna upp hennes exakta ord, det är lite pinsamt.) Nu har hon bett människor som känner att de behöver ett extra omklädningsrum att kontakta henne för att hon ska få höra att de faktiskt existerar och trollharen gav till slut efter och skrev ett öppet brev till Löwengrip HÄR.
 
Jag blir så trött på människor som uttalar sig så otroligt negativt om så pass viktiga saker när de inte har faktan för att ens kunna bilda sig en åsikt. Det borde ju vara ett mänskligt ansvar att läsa på och ta reda på hur saker ligger till innan man yttrar sig. Speciellt som offentlig person med tusentals unga anhängare som tror på och håller med om varje ord en säger.
 
Starkt av "Trollhare" att yttra sig och ställa ut sig så och in your face Isabella!
 
Tack för mig, nu är det heeelg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela