sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Wild Forever

Publicerad 2013-04-13 13:26:25 i Allmänt dravel,

Nu är Siri officiellt en äkta kvarterskatt! Trodde vi i alla fall...
Vi köpte ett jättefint halsband till henne för vi vill att det ska synas att hon hör hemma nånstans, att hon inte bara är nån strykarkatt... Vi plockade bort pinglan så det inte skulle störa henne så mycket. Men hon gillade det ändå inte. Först försökte hon bli av med det genom att vrida sig och klia och slicka, men efter en stund verkade hon acceptera det och vi tänkte att hon vänjer sig väl. Dagen efter upptäcker vi plötsligt att halsbandet är borta. Det har ett sånt spänne som ska öppna sig om hon fastnar så antagligen gick det upp när hon kliade sig på halsen, eller så kanske det hänger i ett träd nånstans... Tråkigt värre, jag hoppas att det dyker upp så får vi göra ett nytt försök.
 
Och om det finns någon som gillar att hugga - det sitter inte ett dugg tajt, jag får in minst tre fingrar. Vi har bara en väldigt fluffig kissekatt. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela