sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Konsten att förlänga dygnets 24 timmar

Publicerad 2013-02-08 10:12:38 i Allmänt dravel,

 
 
Fredag morgon men detta ser ut att bli veckans mest intensiva dag. Om det inte blir imorgon. ;)
På måndag startar en ny innevecka på campus och jag har flera uppgifter som ska lämnas in/redovisas. Jag börjar känna att det visst är lite kämpigt att jobba heldagar mån-ons och sedan hinna med studier, träning och mat och sömn. Nu när jag väl har kommit in i en fantastisk träningsbubbla då jag helst vill fara och träna varje dag känns det svårt att sätta det åt sidan... Jag måste ju passa på! 
 
Idag prövar jag en ny grej för mina hemmadagar. Istället för att ställa klockan tidigt, snooza och till slut tvinga mig upp, bara för att ändå inte få något gjort innan lunchtid, tillät jag mig själv att sova ut. Nåja, klockan ställdes på 8.30 men jag vaknade nån minut före och då hade jag varit klubbad i över nio timmar. Sedan klev jag upp i lugn och ro, åt frukost, kollade fejjan och läste lite bloggar. Startade en tvätt. Inget ovanligt. Men jag lät helt enkelt bli att känna ångest för att jag måste sätta mig och plugga! Jag visste att jag skulle vänta några timmar och då slipper jag ha pluggmonstret flåsande i nacken och sluka energi innan jag ens börjat. :)
 
Nu ska jag faktiskt snart få på mig ordentliga kläder, sätta upp håret, och kicka igång skoldagen! Nu ska jag banne mig köra så det ryker! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela