sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

4 Januari

Publicerad 2013-01-04 15:00:22 i Allmänt dravel,

 
Bilden föreställer en tavla jag fick som inflyttningspresent av Emma, den är så fin och det var så snällt ♥, också en bukett rosa tulpaner jag fick av mamma igår då hon och Lovisa kom och åt tacos och såg på film med oss. Det känns krispigt och fräscht med rosa tulpaner nu efter allt rött i jul! Mera tulpaner åt folket! :)
Jag har börjat plocka undan allt julpynt men granen står kvar än, samt alla stjärnor och julgardiner. Vi måste köpa en del nya fönsterlampor eftersom vi lämnade de flesta i gamla huset...

Lite tidigare idag gick jag till jobbet för att lämna en lånad nyckel också passade jag på att ta med grejer till återvinningen i samma veva. Jag tänkte också att jag kunde handla lite och vara smart och använda ikeapåsen jag bar med, så slipper man köpa kassar. Jag var smart och kollade så jag hade plånbok och allt med när jag gick men vad jag inte tänkte på var att jag inte hunnit bytt ut mitt kontokort än eftersom jag bytt bank alldeles nyligen. Så min lilla plan gick i stöpet, men jag fick i alla fall en liten promenad i det härliga vädret. Solen anar nog inte hur efterlängtad den är! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela