sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

7 Januari

Publicerad 2013-01-07 10:27:08 i Allmänt dravel,

God morgon! Idag börjar årets första riktiga vecka, årets första måndag!
 
Jag skulle ha varit på jobbet just nu, säkert busat i snön med mina femåringer, om det inte hade varit för att jag fick magsjuka igår. Jag har nog gått runt och varit lite för stolt över att jag inte minns sist jag hade magsjuka, kanske har jag nämnt några gånger för mycket att det är minst tio år sen sist. Kalaset började runt 3.00 på morgonen och fortsatte till 9.00. Jag flyttade ut ur badrummet först på eftermiddagen då jag inte klarade av det hårda golvet längre, och flyttade istället till sängen där jag låg till 20.00. Eftersom jag sällan blir sjuk bestämde man sig visst för att kasta in lite feber också och göra mig riktigt klen. Själva, ja ni vet öhm, kramandet av toalettstolen, tyckte jag inte var så jobbigt egentligen. Det värsta var på natten innan allt började, och när allt var över under eftermiddagen. Så länge jag fick, host, häva ur mig, så gick det ändå bra.
 
Idag mår jag bättre men 48 timmars-regeln håller mig hemma två dagar från jobbet, vilket jag inte alls har råd med. Jag kunde väl blivit sjuk under ledigheten istället?!
 
/Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela