sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Tillbaka på trygga hemmaplan

Publicerad 2013-01-25 14:58:00 i Skola & jobb,

Hoooney, I'm hoooome! :D
 
Så säger jag ofta när jag kommer innanför dörren, bara för att jag vet att ingen är hemma. ;)
Men idag när jag kom hem möttes jag av världens finaste lilla kissekattkompis. Som vi saknat varandra! ♥ Hon var så kramig och skrikig först men nu har hon gått och lagt sig, trygg i tanken på att mamsen är hemma igen. ;) Kan väl tänka mig att hon inte haft det bästa sällskapet den här veckan..
 
Så är det nu jag ska skriva tusen ord om min första vecka på campus?? :P
Nja, men jag kan ju säga att jag har haft väldigt roligt, träffat finfina klasskompisar(har typ 80 men hann såklart inte prata med alla), och upplevt en mysig stad. Och det känns redan som jag är mycket klokare vad gäller pedagogiskt arbete! Kommer analysera sönder mig på jobbet till veckan. x)
Jag känner att jag har valt rätt utbildning och det känns tryggt. Jag börjar uppskatta mitt val av linje i gymnasiet, känner att mycket kommer tillbaka, fast med fördjupningar, djupa sådana såklart, men mycket är ändå bekant. Jag är tacksam att jag inte är en av dem som aldrig haft med barn att göra innan, kommer nog ha mycket nytta av jobberfarenhet och annat. :)
 
Självklart körde vi vilse första dagen också, det hör jusom till. Men att hitta till campus gick strålande och vidare under veckan insåg vi att Härnösand är en gå-stad med nära till allt! Så härligt!
 
Nu sitter jag bara och njuter, tror jag snart ska ta en dusch och njuta ännu mer av allt som är bekant, allt som är hemma! jag är också skitnervös över veckan som kommer, det är nu det börjar på riktigt och jag måste nog kämpa för att komma igång med en bra pluggstrategi... Men äsch, det får vänta, ikväll ska jag bara njuta! :D
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-25 21:12:18

Gud vad roligt det låter vännen! Är så glad för din skull:-D kram kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-25 21:13:30

Äsch det var ju ingen anonym som skrev, det va ju lilla jag, Beccy bara;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela