sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Freeedag 15 Mars

Publicerad 2013-03-15 20:17:50 i Allmänt dravel,

Helluba! ♥
 
Idag har jag och min goa klasskompis Cissi varit på första riktiga fältsudien! Deltog en halv dag i en förskola i Hudik där vi gjorde observationer och intervju om barns delaktighet och inflytande. Väldigt roligt och väldigt nytt! Att antecka under en observation är inte det lättaste har vi fått lära oss... :) Vad knasigt det känns att komma nära en barngrupp och sedan ryckas därifrån igen och inte veta om man träffar dem nån mer gång... Men det är nog inte sista gången.
 
Nu sitter jag och finslipar på en uppgift som ska skickas in ikväll. Jag har kämpat med den under veckan, det blev inte riktigt som tänkt, men nu är den i princip klar och den får duga! Motivationen börjar sina och det ska bli skönt med innevecka snart så man får lite pepp. En vecka kvar bara så är vi där igen. ♥
 
P skulle fixa en grej på fyrhjulingen under tiden(vi ska nog åka lite imorn och grillar korv) men när han kommer hem blir det chips och choklad och nån film eller kanske How I Met Your Mother. Våran darling som vi inte riktigt haft tid för det senaste.
 
En sak är säkert vänner, och det är att helgen är kommen! :D Njuut som aldrig förr! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela