sarasegenvarld.blogg.se

Nytt hem, nytt liv, ny blogg.

Torsdag 7 Mars

Publicerad 2013-03-07 13:34:38 i Allmänt dravel,

Jag som trodde jag skulle bli såå aktiv på bloggen sen jag fick en nystart! Men min vardag består av jobb, plugg, mat, träning och sömn i stort sett... Helgerna vill jag ju utnyttja till max, den tid jag inte behöver plugga, vill säga. Så det blir inte mycket tid över till bloggen, det är ju inte heller så bara att komma på en idé till ett inlägg, fota, lägga upp, redigera och greja.... Säkert någon som känner igen sig! Men jag ska försöka hitta tillbaka och inte känna att det är nåt jag kanske borde göra utan känna att jag vill och längtar att få tid till. :)
 
Idag har jag varit ute på min första fältuppgift! En intervju om samverkan med föräldrarna och det gick bra. Fantastiskt trevlig personal som dessutom direkt frågade om vfu och sa att jag gärna fick göra min praktik där. :) Nu ska vi bara se om jag kan få till något vettigt arbete av intervjun, det jag borde göra just nu... ;)
 
Och ikväll blir det attack! Hoppas vara lika kick-ass som de två senaste gångerna. Övning ger resultat! :)

Kommentarer

Postat av: Birgitta Viklund Kyeremeh

Publicerad 2013-03-17 00:18:06

Får ni fixa vfu-plats själv? Vi får bara önska område...socionom har ju så många områden (socialtjänst, HVB-hem el likn., skola, vården, arbetsförmedlingen, migrationsverket m.m.) Nu har jag tur att jag vet att jag kommer att få här i Skellefteå i alla fall, eftersom jag har småbarn. :)

Svar: Vi önskar kommun. :) Men eftersom det inte finns så många handledare i Nordanstig kommer jag nog hinna med alla ganska snart och sen borde jag hinna några ställen i Hudik med.
Sara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Septemberstinta årgång ´89. Januari 2013 börjar jag min 3,5-åriga utbildning till förskollärare. Jag bor med min älskade sambo Patrik och vår katt Siri i en villa mitt i den lilla byn Gnarp i Hälsingland. Syftet med min blogg är dels att ge lite utlopp för kreativitet och en plats för dokumentation men den är också menad att sprida värme och glädje så jag hoppas kunna lyckas med det. <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela